کتاب نگین ولگا در اتاق بازرگانی ایران رونمایی شد

اعضای کمیسیون گردشگری اتاق ایران در نشست اخیر با حضور نمایندگان سفارت روسیه در ایران از کتاب «نگین ولگا» رونمایی کردند. توسعه همکاری و تعامل بین دو کشور مهم‌ترین هدفی بود که در این نشست مورد تأکید قرار گرفت.

کتاب “نگین ولگا” راهنمای سفر به کازان، منطقه تاتارستان، در تازه‌ترین نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران رونمایی شد. به اعتقاد رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی، بستری برای توسعه همکاری‌های گردشگری بین کشورها است.

علی‌اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران نگارش این کتاب را اقدامی با ارزش در راستای توسعه روابط گردشگری و به دنبال آن همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین ایران و روسیه به ویژه منطقه تاتارستان دانست و تصریح کرد: جام جهانی ۲۰۱۸ نقطه عطفی برای تعاملات بین دو کشور بود و موجب شد دو کشور آشنایی بیشتری با فرهنگ و رسوم یکدیگر پیدا کنند.

وی همچنین از رایزنی برای حذف ویزای گردشگری بین ایران و روسیه خبر داد و افزود: به‌طور قطع این اقدام می‌تواند به رشد گردشگری بین دو کشور کمک کند.

در این نشست سرگی ایوانف، رئیس کمیته گردشگری ایالت تاتارستان نیز که به صورت آنلاین حضور داشت، همکاری بین ایران و روسیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: انتشار این کتاب بدون شک به افزایش اطلاعات ایرانیان از منطقه تاتارستان روسیه کمک می‌کند و زمینه رشد همکاری‌ها را مهیا می‌سازد. امروز علی‌رغم محدودیت‌ها به آینده امیدواریم.

شهرام خاصی پور، نماینده معاونت بین‌الملل اتاق ایران در این نشست ضمن تأکید بر اهمیت توسعه روابط گردشگری بین ایران و روسیه، این اقدام را در راستای تقویت مناسبات تجاری بین دو کشور ارزیابی کرد و گفت: حذف روادید گردشگری یکی از موضوعاتی است که می‌تواند زمینه رشد روابط گردشگری را فراهم کند و بستری باشد برای افزایش مناسبات تجاری و سرمایه‌گذاری در مناطقی از دو کشور که کمتر شناخته شده است.

کتاب «نگین ولگا» راهنمای سفر به کازان نوشته پگاه نیکبخت در بهار سال جاری به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *