چرا سئو برای کسب و کار آنلاین اهمیت دارد؟

اگر در صفحه اول گوگل نباشید، یعنی از فروش بیشتر خبری نیست. سئو شما را به صفحه اول گوگل می‌آورد و اگر پیوسته در این مسیر تلاش کنید، در صفحه اول باقی می‌مانید.

اهمیت اجرای سئو زمانی نمایان می‌شود که می‌خواهید محتوای‌تان زودتر از سایر رقبا به مخاطبان نشان داده شود. درست است که گوگل برای این کار سخت‌گیری‌های خودش را دارد، اما با رعایت اصول و قوانین سئو می‌توانید گام‌های بزرگی در مسیر موفقیت بردارید.

سئوی بهتر یعنی مشتری بیشتر

 

با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اغلب کسب وکارها به فروش آنلاین روی آورده‌اند و فضای رقابت تنگ‌تر شده است. آگاهی از مزیت‌های سئو به شما کمک می‌کند تا دودلی را کنار بگذارید و همین حالا به سراغ آن بروید.

۱-سئو برای سایت ترافیک ارگانیک ایجاد می‌کند

اجرای سئوی خوب بر روی سایت به گوگل نشان می‌دهد مخاطبان برای شما تا چه اندازه اهمیت دارند. گوگل با در نظر گرفتن این نکته محتوای شما را بیشتر به کاربران نشان می‌دهد و شانس شما برای دیده شدن در جستجوهای ارگانیک بالا می‌رود.

گوگل در مقایسه با دیگر موتورهای جستجو نظیر: یاهو، بینگ، بایدو، یاندیکس و غیره، حدود ۹۴ درصد بازار را در دست دارد.

نتیجه این اعتماد افزایش فروش است. گوگل به محتوای شما رتبه بالاتری می‌دهد و شما در صدر نتایج جستجو دیده می‌شوید.

۲-رعایت اصول سئو برای شما اعتبار و اعتماد می‌آورد

هدف اصلی هر سئوکار حرفه‌‎ای این است که شالوده‌ای مستحکم برای یک سایت ایجاد کند و ترتیبی بدهد که کاربران بتوانند به راحتی یک برند را جستجو و پیدا کنند. مشکل اینجاست که مانند دنیای واقعی، یک شبه نمی‌توان اعتبار و اعتماد به دست آورد. اعتبار با گذشت زمان به دست می‌آید. اعتبار یک برند با بردباری و تعهد میسر می‌شود و ارائه خدمات و محصولات با کیفیت نیز در جلب اعتماد مشتریان بسیار تأثیرگذار است. با سئوی خوب می‌توانید جایگاه‌تان را در صفحه اول گوگل تثبیت کنید و همچنان که بیشتر و زودتر دیده می‌شوید، اعتماد مخاطبان بیشتری را به دست آورید.

۳-سئوی خوب ضامن تجربه خوب کاربر است

با اینکه بسیاری از کسب و کارها می‌خواهند رتبه بهتری در گوگل داشته باشند ولی تعداد کمی‌ از آنها به تجربه کاربر اهمیت می‌دهند. گوگل تجربه خوب یا بد کاربران را تشخیص می‌دهد و به عنوان یک فاکتور مهم و کلیدی آن را در نظر می‌گیرد. اگر مخاطب نتواند با کمترین کلیک به نتیجه دلخواه خود برسد، عملکرد سایت زیر سوال می‌رود. اگر محتوای شما نتواند صریح و مستقیم به نیاز کاربر پاسخ دهد، او به سراغ سایت رقیب می‌رود و این مسئله برای گوگل بسیار مهم است.

سئو تجربه‌ای خوشایند برای کاربر به وجود می‌آورد و جایگاه برند را ارتقاء می‌بخشد.

 

۴-سئو دسترسی به بازار هدف را برایتان آسان می‌کند

با رشد روزافزون تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند و افزایش حجم جستجو در اینترنت، سئوی محلی به یکی از اجزاء اصلی در موفقیت کسب و کارها تبدیل شده است. هدف سئوی محلی این است که ویژگی‌های شما را برای ساکنان محدوده جغرافیایی اطراف‌تان برجسته کند تا آنها بتوانند سریع و آسان به نزدیک‌ترین نتیجه جستجو برسند.

سئوی محلی بر شهرها، مناطق شهری و حتی استان‌ها تمرکز می‌کند و واسطه‌ای قوی و قابل اعتماد بین یک کسب و کار و مشتریان به وجود می‌آورد. جالب است بدانید که اولین گام ایجاد سئوی محلی، شبکه‌های اجتماعی قرار دارند. به این معنی که شما برای دسترسی بهتر به کاربران محلی ابتدا باید پروفایل خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام و … تکمیل کرده و اطلاعات مربوط به محل کسب وکارتان را در آنها به صورت دقیق بارگذاری کنید.

انتشارات تاچارا که در حوزه تولید، چاپ و انتشار کتاب های تخصصی بازاریابی محتوایی فعالیت می کند، در این زمینه سئو کتابی را به نام اسرار فتح قله گوگل به چاپ رسانده است که به معرفی ۲۰۰ فاکتور موثر بر سئو سایت می‌پردازد. برای سفارش اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *