چگونه با تقویم محتوایی فروش خود را بیشتر کنیم؟

برای پختن یک غذای خوب شما فقط به مواد اولیه خوب نیاز ندارید؛ آنچه باعث می‌شود این مواد اولیه به یک غذای خوشمزه تبدیل شود، ترتیب زمانی ترکیب آنها و مدت زمان پخت است. برای تولید محتوا نیز شما علاوه بر متن و عکس و ویدیو به یک برنامه زمانی نیاز دارید. برنامه‌ای که به شما یادآوری کند مخاطبان در چه زمانی نسبت به کدام محتوای شما بهترین واکنش را نشان می‌دهند. در ادامه کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما شما را با مهارت‌های ایجاد یک تقویم محتوایی دقیق و موثر آشنا می‌کنند.

۱- مخاطبان خود را بشناسید

پیش از آنکه سراغ تولید محتوا بروید از علایق و دغدغه‌های مخاطبان‌تان با خبر شوید. پرسونا یا شخصیت خیالی مشتری ایده‌آل تعیین می‌کند که تیم محتوا باید کارش را چطور و با چه کیفیتی انجام دهد. اگر بدانید که مشتری شما دقیقا به دنبال چه چیزی است؛ چه علایق و دغدغه‌هایی دارد، آنگاه می‌توانید محتوایی موثرتر تولید کنید که بسیار سریع در قلب او رخنه کند.

۲- محتوای متنوع تولید کنید

اصولا همه محتوایی که در فضای آنلاین منتشر می‌شود با هدف فروش نیست. چه در وبسایت و چه در شبکه‌های اجتماعی اگر فقط به فکر فروش باشید، خیلی زود مخاطب خود را خسته و آزرده خاطر می‌کنید. اما اگر یک تقویم محتوایی داشته باشید می‌توانید اهداف متنوعی برای انواع محتوا در نظر بگیرید. گاهی محتوا با هدف ایجاد سرنخ فروش تولید می‌شود و گاهی کارش ایجاد سرگرمی ‌و افزایش نرخ تعامل است. با تقویم محتوایی می‌توانید در کنار ارائه محصولات و خدمات محتوای آموزش و سرگرمی ‌نیز تولید کنید.

۳- مناسبت‌های مرتبط با بازار خود را بشناسید

برای یک فروشگاه الکترونیکی، جمعه سیاه مناسبت خوبی است که باید برای ان برنامه ریزی شود. اما آیا این مناسبت به کسب و کار شما هم مربوط می‌شود؟ حتما در حوزه فعالیت و کسب و کارتان روزها و مناسبت‌هایی وجود دارند که نسبت به روزهای دیگر ارتباط عمیق‌تری با مخاطبان‌تان برقرار می‌کنند.

به عنوان مثال اگر در حوزه آشپزی فعالیت می‌کنید، روزهایی که به غذاها و خوراکی‌های مختلف اختصاص دارد-مثل روز پنیر پیتزا، روز شکلات، روز بادام زمینی و غیره- فرصت مناسبی برای تولید محتوای تاثیرگذار هستند. با این وجود، مناسبت‌های اختصاصی بازاری که شما در آن فعالیت می‌کنید، مانند تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، گردهمایی مهم و غیره را می‌توانید به تقویم‌تان اضافه کنید.

گروه رسانه‌ای کاما در هفته پایانی سال ۱۳۹۹ با هدف حمایت از کسب و کارها، برای هر شرکت متناسب با حوزه فعالیتی که دارد، یک تقویم محتوایی اختصاصی طراحی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

۴- بهترین زمان انتشار محتوا را پیدا کنید

وقتی صحبت انتشار محتوا به میان می‌آید، زمان‌بندی یکی از فاکتورهای تعیین کننده است. با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل داده برای وبسایت و شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل آنالیتکس و قسمت اینسایت اینستاگرام، بهترین و موثرترین زمان انتشار محتوا را پیدا کنید. البته این محدوده زمانی را می‌توانید با آزمون و خطا نیز به دست آورید. با این روش می‌توانید روز و ساعت انتشار محتوا را به گونه‌ای در تقویم قرار دهید که بازدید بیشتری بگیرد و موثرتر باشد.

۵- محتوای وایرال یا داغ منتشر کنید

بد نیست گاهی اوقات سری به صفحه‌ها و کانال‌های عمومی بزنید و محتوای وایرال شده آنها را تماشا کنید. بی‌تردید محتوایی که فضای آنلاین وایرال می‌شود باب طبع طیف وسیعی از مخاطبان است. از این رو، علاوه بر محتوای اختصاصی در مناسبت‌های مخصوص به فکر انتشار محتوای وایرال در مناسبت‌های عمومی هم باشید تا بتوانید جامعه مخاطبان خود را گسترده‌تر کنید.

از تجربه دیگران کمک بگیرید

هرچند مطلب بالا به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیت طراحی تقویم محتوایی داشته باشید اما بدون شک اگر یک مشاور باتجربه در زمینه بازاریابی محتوایی در کنار شما باشد، با صرف وقت و هزینه کمتری می‌توانید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

گروه رسانه‌ای کاما از سال ۱۳۸۴ تاکنون به صورت پیوسته در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت کرده و با مجموعه‌های بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی همکاری‌های درازمدتی داشته است. با مشاوران کاما از طریق شماره ۰۲۱۸۸۹۰۹۸۷۲ ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *